Expresspass # 3

Ett snabbt pass på 7 minuter och allt du behöver är en stol/bänk eller vad naturen erbjuder.

 

EXPRESSPASS # 3:

 

Under 7 minuter ska du försöka hinna med så många varv som möjligt.

7 övningar - 7 repetitioner - 7 minuter

Då kör vi!

 IMG 6107 IMG 6108

 7 sneda bergsklättrare - stå i armhävningsposition och dra motsatt knä mot armbågen. Altinera sida.

IMG 6109 IMG 6110

 7 benböj - stå höftbrett isär och sätt dig ner mot bänken.

IMG 6114 IMG 6115

 7 utfall med vänster fot fram - sätt upp höger fot på bänken och vänster fot fram höftbrett isär. Sjunk ner så att främre benet kommer ner i 90 grader. Gör sedan 7 utfall med höger fot fram.

IMG 6116 IMG 6117

 7 armhävningar - gör inte så djupa armhävningar om det känns tungt.

IMG 6121

 7 dips - sitt på bänken på dina händer så att du har så smalt grepp som möjligt. Sjunk sedan ner med rumpan mot marke och tryck ihop armbågarna bakom dig.

IMG 6123

7 tåhävningar - stå höftbrett isär och gå upp på tå.

 

Tänk på att hela tiden ha en bra hållning.

Lycka till!