Crossfit Endurance # 2

 

Perfekt att kombinera styrka och kondition i ett tufft och effektivt pass!

Du behöver bara ett hopprep och en stol/stubbe/bänk.

 

 

CROSSFIT ENDURANCE # 2

 

IMG 9093

Hopprepshopp - 50 dubbleunders eller 150 vanliga jämfotahopp

 

IMG 9097 IMG 9098 IMG 9100

1/2 enarms burpies - djupt upphopp och ner i armhävningsposition på en arm. Spänn mage och rumpa. Hoppa in till händerna och upp i ett upphopp och byt arm när du hoppar ner igen. Jobba varannan sida. Gör 20 reps.

 

IMG 9104 IMG 9123

Enbensutfall med hopp - sätt upp ena foten på en stol/bänk/stubbe/sten och ta ett ordentligt kliv fram med den andra foten. Gå sedan ner i ett utfall och på uppvägen trycker du ifrån så att du får lite fart i upphoppet. Gör 10 reps på samma ben och byt sedan ben.

 

IMG 9125 IMG 9126

Axelpress i 1/2 handstående - sätt upp fötterna på en stol/bänk/sten/stubbe och kom över med vikten på dina händer. Ju mer vikt du har på armarna desto mer jobbar du med dina axlar. Gör 10 pressar så djupt du kan. Glöm ej att spänna magen och rumpan.

 

Antingen väljer du antal varv eller på tid då du gör så många varv du hinner på en viss tid.

Kör hårt och lycka till!