50 shades of fun # 1

Lite mer utmanande helkroppspass med hög puls!

Allt du behöver är en vikt eller sten modell lite större.

Enjoy!

 

 

50 shades of fun

 

IMG 5435 IMG 5437

50 x 1/2 BURPIES - Upphopp och ner i armhävningsposition. Givetvis kan du göra det utan att hoppa och kliva fram och tillbaka. Tänk på att ha en bra hållning - spänn mage & rumpa.

 

IMG 5456 IMG 5460

50 x THRUSTERS - Håll i en vikt framför bröstet, gör en djup benböj och pressa upp vikten samtidigt som du reser dig upp.

 

IMG 5464

50 x ENARMS AXELPRESS - 25 reps på vänster och 25 reps på höger. Tänk på att ha bra hållning när du pressar vikten uppåt.

 

IMG 5465 IMG 5467

50 x PISTOLS - 25 reps på vänster och 25 reps på höger. Är det svårt att ha en fot i luften kan du sätta ner hälen lätt i marken som stöd. Tänk på att ha upp överkroppen så att du inte fäller fram den.

 

IMG 5471

50 x DIPS - Sätt dig på händerna och ihop med armbågarna. "Doppa rumpan" i marken.

 

IMG 5474 IMG 5475

50 x AIRSQUATS - Stå höftbrett isär med fötterna och gör en benböj. Tänk på att i bottenläget spänna rumpan och lätt trycka ut knäna när du går upp igen. Du kör i ett så högt tempo att du klarar att hålla tekniken.

 

IMG 5477 IMG 5479

50 x SNEDA BERGSKLÄTTRARE - Stå i armhävningsposition och dra ena knät till motsatt armbåge, tillbaka till armhävningsposition och gör sedan andra sidan. Fortsätt jobba varannan sida tills du gjort 50 reps.

 

IMG 5482 IMG 5483

50 x ARMHÄVNINGAR - Givetvis kan du göra armhävningarna på tå, knä eller alla fyra. Gör det som passar dig bäst. Tänk på en bra hållning, spänn mage och rumpa.

 

IMG 5486 IMG 5487

50 x SVINGAR - Ta din sten eller vikt, gör en benböj med samma teknik som du hade tidigare i passet och svinga upp vikten ovanför huvudet. På uppvägen spänner du mage, rumpa och  skjuter fram din höft. Tänk på att hålla emot så att du stannar ovanför huvudet.

 

IMG 5489 IMG 5491

50 x UTFALL - 25 reps på höger och 25 reps på vänster. Stå höftbrett isär med fötterna och ta ett kliv bakåt. Dra in svansen, lyft bröstet och kom ner i 90 grader. OBS! INget knä i marken. Om du vill gå i utfallsteg kan du gå 25 steg framåt, vända och gå 25 steg tillbaka. Tänk bara på att ha bra teknik hela vägen.

 

IMG 5494 IMG 5500

50 x BOXJUMPS - Hoppa upp på en sten, bänk, stol eller vad du nu kan hoppa upp på. Hoppa upp och landa i en djup benböj och kiv sedan ner.

 

IMG 5503 IMG 5501

50 x VRIDÖVNINGAR - Stå i armhävningsposition och dra det ena benet under dig till motsatt sida, rakt ut. Tillbaka till armhävningsposition och gör sedan andra sidan. Fortsätt jobba varannan sida tills du gjort 50 reps.

 

IMG 5505 IMG 5507

50 x DRAKEN - Stå på ett ben med din vikt i motsatt hand (höger ben, vänster arm) och fäll över kroppen så att du ser ut som bokstaven T. 25 reps på vardera sida.

 

IMG 5509 IMG 5511

50 x RUSSIAN TWIST - Sitt på rumpan med benen i luften och luta dig lite bakåt. Vikten på bröstet och rotera sida till sida. Blir det för tungt så sätt i hälarna i marken och försök bibehålla positionen. Tänk på att lyfta upp bröstet även när det känns tungt.