Blogg

Ta del av TriHealth Fitness blogg!

#15minförmig

IMG 6088 1

Nu har sommar och värmen verkligen kommit med stormsteg. Jag älskar alla årstider men sommaren är verkligen speciell. Ljuvliga magiska sommarkvällar med familj och vänner. För mig blir det lite senare kvällar än normalt men jag njuter till fullo. Lilo får sin träning så sent som möjligt när det blivit svalare för oss båda.

Under semestern är det perfekt att ta sig lite tid för sin egna skull vare sig du tränar eller inte. Är du träningsvan kanske du har något du behöver göra för dig själv som du oftast glömmer eller prioriterar bort. Det kan vara mental träning, yoga, rörlighet, core eller allmän styrka. Oftast är det ju roligare att göra det man tycker om och är bra på.

Har du inte tränat på ett tag så kanske du vill komma igång. Ta det lugnt och gå inte på för hårt. Gör något varje dag som du mår bra av. Yoga, styrka, rörlighet, cykla, simma, promenader. Blanda och variera, då mår kroppen som bäst!

Så oavsett vilken nivår du är på så ge dig själv 15 minuter per dag under sommaren. 8 veckor med en ny vana som kommer att bli en rutin. Jag själv ska jobba på min överkroppsstyrka, yoga och meditation som ett tillägg i min ordinarie träning. Det ser jag verkligen fram emot!

Vad säger du? Är du med på att ge dig själv 15 minuter per dag i sommar?

Tagga gärna mig på Instagram om du har det. @jeanettetrihealth eller taggarna #trihealthfitness #15minförmig

Jag kommer hålla er uppdaterade här och på Instagram hur det går.

Kram!

 

Må bra före, under och efter klimakteriet
Behåll dina rutiner och boosta din motivation
 

Kommentarer

Inga kommentarer än. Var den första att lämna en kommentar
Gäst
fredag, 25 september 2020

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.trihealth.nu/