Dags för ett utmanande och VÄLDIGT effektivt corepass - januariutmaning dag 6!

Det du behöver till denna utmaning är två små handdukar. Givetvis går det bra med strumpor eller något annat som glider bra.

Eftersom Tabata-intervaller är så effektiva så tycker jag att vi kör dessa så. Givetvis kan du också välja att köra 20 repetitioner på varje övning och sedan nästa övning. Välj hur tufft du vill att det ska vara.

COREPASS MED TRASOR

Blandat 5jan14 022  Blandat 5jan14 023

1. BERGSKLÄTTRARE - Stå i armhävningspositionoch dra in ett knä mot samma ben och byt sedan. Jobba växelvis hela tiden. Öka tempot om det känns bra.

Blandat 5jan14 024 Blandat 5jan14 025

2. KNÄDRAG - Stå i armhävningsposition och dra in knäna mot armbågarna. Tryck direkt ut i armhävningsposition utan att vila.

Blandat 5jan14 029   Blandat 5jan14 028

3. VRIDÖVNING - Stå i armhävningsposition och dra in ena benet under dig och ut på motsatt sida. Så rakt ben som möjligt och dutta höften i golvet. Kom tillbaka i armhävningsposition och gör samma sak till andra sidan. Altinera sida till sida.

 Blandat 5jan14 030 Blandat 5jan14 031

4. MAGHJULET - Stå på alla fyra med trasorna under dina händer. Dra in svansen så att du stabiliserar och spänner rumpa och mage. Gå ut så lång som du känner att du orkar för att sedan dra dig tillbaka igen utan att tappa kroppen.

 ENJOY!!