Playitas nov 13 023

Nu är jag up & running på bloggen också! Jag är sysselsatt från tidig morgon till sen kväll. Internet är inte det bästa så det har varit svårt att blogga.

Vi har det fantastiskt bra här. Underbart gäng som tränar ihop och sedan att få träna för Coach AK under en hel veckan känns grymt bra. Men det bästa av allt, att få vara här med min familj.

Vädret är helt perfekt för träning. Under mina första dagar här har jag inte bara simmat med coachen utan det har blivit löpning, styrka i gymmet, yoga med mig som ledare, cyklat med min bejb och kört en combatklass med Filippa. Så roligt! 

 

Jag älskar Playitas!!

Så till simningen. Det har hänt väldigt mycket under mina första dagar här.

Först passet var det lite insim. Vi kom in på vårt rum 10 minuter innan passet startade. Haha!! Som tur var hade jag packat simkläderna i handbagaget. Alltid redo! Lugnt och skönt träningspass för att mjuka upp våra kroppar. Kolla tider, armtag och status på alla.

Nästa morgon hade vi filmning och sedan balansträning i vattnet. Många av övningarna känner jag igen och de är verkligen fantastiskt bra. På kvällen fick vi sedan se allas filmer. Så nyttigt! På min film fick jag se att jag får fram armbågen men att rotationen är alldeles för stor. Givetvis hade jag en massa annat att fokusera på men jag började fnula på hur jag skulle få till det i vattnet.

Så på pass nummer tre så började jag att tänka på hur hon står på bassängkanten och drar armen. Helt plötsligt får jag en sån där härlig aha-känsla. Jag har hittat det! Jag har hittat det!! Wiiiieeeehooo!! Så sjukt glad är jag. Total Immersion ska ju vara tyst och "effortless". Så kändes det nu.

Wow! Så för varje pass går vi ett steg längre och tragglar teknik. Grymt bra! Igår var även Coach AK i vattnet och rättade oss. Låg under och petade och/eller drog i oss lite för att ligga rätt. Så bra!

Den här lägret är högt över min förväntan och jag känner hur min simning utvecklas åt rätt håll. Så inspirerande!

Maten funkar riktigt bra och paleoutmaningen flyter på. Dock fick jag inte bestämma vilken mat jag ville ha på flyget så det blir ett straff på 50 burpies. Ska göra dem idag på gymmet. Haha!!

En matdag här kan se ut så här:

07.00: Innan simningen tar jag en liten näve nötter.

Simning 60-90 min.

10.00: Frukost som blir ägg, lite nötter/frön, frukt, kaffe och juice.

12.30: Lunch - Sallad ute eller så tar jag hemma avokado, ägg och tonfisk.

Under dagen kan det bli 1-3 träningspass (löpning, andras impasset, cykel, styrka, etc.) med olika längd och då måste jag fylla på energidepån:

* Raw Bite

* Nötter och en liten banan

* Ägg och makrill

19.00: Middag - Fisk och/eller fågel med en massa grönsaker och frukt till efterrätt.

Dricker vatten eller bubbelvatten. Mår tipptopp! Har inget sug efter något annat.

Igår när jag cyklade 3,5 timmar så hade jag en flaska sportdryck med mig.

Nu ska jag väcka tjejerna så vi får i oss lite frukost innan mitt simpass börjar. Har sovmorgon idag och börjar kl 10.00. Sweet!

Jag sover faktiskt 8-10 timmar varje natt. Precis vad jag behöver!

Ta hand om er!