Idag har jag äntligen fått köra igång mina pass igen och det känns så fantastiskt skönt. Jag har längtat!

Började morgonen med mitt företagspass, 30 min core, innan jag åkte till Nordic Wellness Larsberg på Lidingö och hade två klasser med fokus på rörlighet och funktionell styrka. Sedan skuttade jag vidare och tog mig till Magnus för ett grymt styrkepass.

OMG!! Vilket grymt pass. Fick slita riktigt hårt och det kändes så otroligt bra i kroppen.

Började med en egen variant där han blandade benböj med axelpressar. Sjukt jobbigt.

Sedan fick jag köra frontsquats. Långsamt och med paus i bottenläget. Haha!! Jag tänkte att jag inte kommer att komma upp då det var så tungt. Men det gjorde jag! *nöjd*

Avslutade med en METCON där jag varje minut skulle göra: 3 dips, 3 chins och 3 burpies i 10 minuter. Puh!

Efter tre varv tänkte jag att det här är ju galet. Men det är ju också det som är så härligt - vips har jag klarat av passet och det känns så där löjligt härligt.

45 min går fort!

Blandat 18sept13 013

Riktigt bra dag och jag känner mig nöjd med att ha startat veckan så bra.

 

Satt kvar inne i stan och njöt av en riktigt god latte samtidigt som jag jobbade på mitt nästa bokprojekt. Kommer bli så bra! Givetvis samarbetar jag med min grymma vän och fotograf Sussi som tar alla fantastiska bilder. Så spännande!!

Men än så länge får ni vara nyfikna. Hihi!!

Flera har frågat mig om hur/vad jag äter. För mig är det viktigt att handla maten för söndag till torsdag så att allt finns hemma. Skrivit en matsedel så att alla vet vad det blir och givetvis får alla önska och tycka till. Är det dagar där det är mycket jobb och aktiviteter blir det mat som går lite snabbare, har jag dagar då jag är hemma lite mer försöker jag hinna förbereda maten under dagen som lasagne.

Viktigt att jag har allt hemma inför veckan så att jag också kan ta med mig mina mellanmål när jag är ute och far runt på olika jobb. Eftersom jag försöker äta glutenfritt och laktosfritt så blir det mycket enklare att ha allt med sig. De dagar som jag tränar långa och/eller hårda pass brukar jag ta extra mellanmål. Som idag. Till lunch kan det bli rester från dagen innan eller en matlåda som jag förberett. Ibland gör jag storkok och fryser in. Jag är dålig på att göra lunch till mig själv annars. Det ska gå fort helt enkelt.

Mina mellanmål kan ibland bli 2 ägg eller proteinshake eller yoghurt med banan och nötter, förutom det jag nämner i dagens matdagbok. Ska jag träna på kvällen gillar jag att äta havregrynsgröt innan och ta något lättare efter som exvis en omelett.

Idag var en dag då jag var på språng och hade ganska tight med tid. Hade mina mellis i en kylväska i bilen så att det skulle vara smidigt. Så här såg min dag ut idag:

Frukost: Naturell yoghurt med banan och cashewnötter, kaffe och ett glas juice.

Mellis: Smoothie (hemmagjord med naturell yoghurt, mjölk, hallon och en pytteskvätt med honung) och lite blandade naturella nötter

Lunch: Kalkonsallad med ägg (åt ute och den var superstor)

Mellis: Keso med nektarin

Mellis: Latte och Raw bar med äpple/kanel smak

Middag: Kycklingostsnitzel, ris, mammas egna tomater och turkisk yoghurt

Kvällis: 1 ägg och en kopp te

 Blandat 18sept13 001 Blandat 18sept13 003 Blandat 18sept13 017

 Blandat 18sept13 004 Blandat 18sept13 019 Blandat 18sept13 020

Imorgon är en ny dag och jag har redan packat mina mellisar och lunchlåda. Så skönt att ha allt klart. Dessutom vet jag att jag har bra energi hela dagen genom.

Har ni något favoritmellis? Berätta gärna!

Sömnen är också viktig så det är nu dags för fru Stenquist att nanna kudden.

Sov gott!!