Jag vill bara förvarna om att det blir ett ganska långt inlägg med en massa bilder från mina härliga dagar som jag haft under torsdagen och fredagen.

Torsdagen var lite lugnare dag med chans till lite återhämtning. Jag kände mig inte ett endaste dugg sliten utan jag bara njöt!! Det är så fantastiskt underbart sällskap här nere så tiden bara säger svisch!!

Först var det en skön sovmorgon och sedan träffade jag simcoach Lotta på stranden för att köra ett pass i havet. Det gick så himla bra och fick också med mig en hel del tips. Kul!!

IMG 6331

Så här ljuvligt var det när jag kom ner till stranden på morgonen vid 10. Inget att klaga på!!

Efter mitt simpass i havet mötte jag upp min roomie Sussi. Vi åkte till grannbyn Gran Tarajal för att njuta av en mysig lunch.

IMG 6333

Supertrevliga Jocke kom och gjorde oss sällskap.

IMG 6335

Myspysdag!! Jag och Mr X. :)

Cyklade tillbaka till Playitas och jag gjorde mig redo för att hålla ett corepass för gänget. Jag hade fått order om att hålla ett lätt pass som inte påverkade inför fredagens cykelpass.

IMG 6339

Mysigt att träna i solen! Har plåtat passet så det kommer upp på måndag när jag är hemma igen.

IMG 6378

IMG 6379

Givetvis var jag ju tvungen att ha lite skoj också!! Hahaha!!

Sedan fortsatte vi med en löpclinic. Inget nytt men kul att vara med och njuta i solen.

IMG 6382

Lite teori först med Clas Björling.

IMG 6383

Givetvis blev det en del praktiskt också. Skönt att studsa runt lite!!

IMG 6385

Jag med min underbara roomie Sussi!!

Sedan hann jag med ett teknikpass i poolen på 40 minuter med simcoach Lotta. Sjukt jobbigt! Men så roligt!!

Ombyte och raskt ner till middagen. Därefter blev det en mycket intressant föreläsning med Clas Björling.

Kul återhämtningsdag helt enkelt!!

Det blev ganska sent så det blev bums i säng. Väckarklockan stog på 06.30.

Jag vaknade innan klockan och var redo för en heldag på cykeln. Tokladdad för en riktigt långtur!!

5 tappra var vi kl 08.00 som cyklade iväg. Dagens plan var Playitas - Tuineje - Antigua - Corralejo - kustvägen ner till Playitas. Totalt 16 mil. Nice!!

Målet var en riktigt lugnt tur. En sån som jag brukar kalla för Caffe con leche-tur. Bara ren njutning och en massa timmar på cykeln.

IMG 6390

Första pausen! Mysig morgon med gänget!!

Sedan blev det lite tuffare med vinden när vi var mellan Antigua och La Oliva. Superstarka sidvindar som kom. Galet läskigt!! Vid några utförslöp så låg jag och bromsade i över 62 knyck och cykeln bara vobblade. Huga!! Då var jag inte kaxig... Riktigt läskigt!! Sedan blev vägen lite sämre vilket inte heller var så trevligt. Men annars var det bara så underbart vackert och mysigt.

IMG 6397

De lite starkare cyklisterna hade startade en timme efter oss och här kommer de ifatt oss. Vi stannar till och hejjar på dem och givetvis tar några bilder. Cyklisten till höger fram är min duktiga klubbkompis Björn. :)

IMG 6402

Jippie!! Efter nästan 8 mil är vi framme i Corralejo. Resan dit var som jag skrev lite läskig under ca 2 mil med superkraftig sidvind men annars var det bara njutning! Jag hade en önskan att cykla upp dit som är den norra delen av ön och har en av världens vackraste strand. Men innan vi hann se den ville vi äta! Hungrig efter en rolig dag på cykeln!

Sedan cyklade vi längs med kusten tillbaka. Jösses!! Det var bara så otroligt vackert!! Vi var tvungna att stanna för att ta några bilder.

IMG 6405

En riktigt nöjd fru Stenquist här kan jag lova!! Jag är i paradiset!!

Resten av hemresan var inga konstigheter. Vi höll ihop och körde vårt rejs tillbaka, lugnt å fint.

Jag är väldigt nöjd då jag först å främst aldrig cyklat så långt och sedan var jag inte ens trött! Hade inte ont någonstans utan det kändes bara finfint!! Härlig känsla!!

IMG 6406

Jag och fina Sussi hade en kul dag ihop!! :)

IMG 6408

Ann, Sussi, Jonas, jag och Elin hade en fin dag på cykeln!!

Tack för en grym dag gänget!! Mycket skratt och babbel längs med vägen!!