JUN
20
0

#15minförmig

Nu har sommar och värmen verkligen kommit med stormsteg. Jag älskar alla årstider men sommaren är verkligen speciell. Ljuvliga magiska sommarkvällar med familj och vänner. För mig blir det lite senare kvällar än normalt men jag njuter till fullo. Lilo får sin träning så sent som möjligt när det blivit svalare för oss båda.

Under semestern är det perfekt att ta sig lite tid för sin egna skull vare sig du tränar eller inte. Är du träningsvan kanske du har något

Läs mer ...
MAJ
09
0

Behåll dina rutiner och boosta din motivation

När jobb, tävlingar och sociala event blir inställda och/eller skjutna på framtiden är det lätt att tappa både motivation och rutiner.  Det gäller nog oss alla. Jag har under väldigt många år fått ändra min plan framåt både yrkesmässigt och privat pga en kropp som bråkat. Det har gjort mig mer flexibel även om vägen till målet ibland har varit väldigt krokig. Känslan när jag når målet, litet som stort, är desto bättre. Jag drivs av att sätta mål och

Läs mer ...
APR
24
0

Core Online - ny kurs!

Nu har jag skapat kursen för dig som på ett enkelt sätt vill lära dig grunderna i coreträning, slippa gå på bestämda tider för dyra pengar och med alldeles för långa pass. Denna kurs gör du enkelt hemma och det enda du behöver är ett underlag (matta, filt eller handduk) samt ett litet gummiband.

Passen är uppbyggda som en workshop där jag guidar er igenom varje pass som max är på 10 min.

Varje vecka får du ett mail med två pass

Läs mer ...
APR
20
0

När kroppen gör en high five

När kroppen bråkat under så många år och där läkarna kliat sig i huvudet så blir guldkornen i träningen alltid en extra energiinjektion. I söndags kväll jag just en sån injektion.

För ca två år sedan bad min ena läkare mig att ha tålamod och om det är något jag lärt mig under alla dom här åren så är det just att ha tålamod. Under fyra år har vi testat olika epilepsimediciner men utan resultat. När jag gått upp i puls

Läs mer ...
APR
07
0

Frisklov!

Oavsett vart du bor så behöver vi röra på oss för att må så bra som möjligt. Försök att njuta av träningen utomhus. Under påsken och vårt påsklov är vi ett gäng företagare i Åkersberga som vill inspirera er till mer rörelse. Kom gärna och träna med oss!

Jag kommer att hålla i tre olika pass uppe i Hacksta. Vi träffas vid Hackstastugorna ovanför sporthallen och tar oss därifrån. Ingen föranmälan utan det är drop-in som gäller.

Vi följer alla Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

Läs mer ...
APR
01
0

Roligt uppdrag på Venkanto.com

Ibland få jag helt enkelt nypa mig i armen även i tider som dessa. Varför tänker ni säkert? Jo för att jag får så otroligt många och roliga uppdrag både privat och företag. Just nu är det såklart lite stiltje med jobb men då hinner jag fokusera på lite andra saker som jag kanske inte har hunnit med innan.

Så mitt i detta får jag förfrågan om jag vill börja blogga på Venkanto.com. Inte nog med att jag redan älskar deras

Läs mer ...
MAR
20
0

Utepass IRL och live på Youtube

UTETRÄNING PÅ SÖNDAG 22/3 kl 10.30 I ÅKERSBERGA OCH LIVE PÅ YOUTUBE.

*** UPPDATERING - Passet ligger nu ute på Youtube! Ut och kör med familj och vänner! ***

Vore det inte underbart att träna tillsammans på söndag ute? Stora som små.

För er som bor i närområdet (Åkersberga) kan vi träffas i Hackstaspåret vid stubbarna kl 10.30 och om vi får till det så kommer vi även sända live via Youtube. Då kan ni köra vart ni än är. Jag räknar med att

Läs mer ...
MAR
16
0

Online- och uteträning

Detta fantastiska foto är taget av min fina vän och fotograf Sussi Lorinder.

Nu när många av oss stannar hemma är det viktigt att vi håller igång både kropp och knopp. Tänka positivt och inte stressa upp oss inför det vi ändå inte kan påverka. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men nu är det viktigt att vi fokuserar på vad vi faktiskt kan göra. Det är okej att känna oro och rädsla men om vi inte skiftar

Läs mer ...
FEB
28
0

Feelgoodlöpning i vår

Fotograf: Sussi Lorinder

Feelgoodlöpning när den är som bäst!

 

Vill du testa på löpning men aldrig riktigt kommit dit? Vill du komma igång på ett lugnt sätt utan att maxa? Fokus mer på välmående, social samvaro och ta det stegvis? 

Då är detta löpgruppen för dig!

Läs mer ...
FEB
15
1

Jag & Lilo mot nya mål

Jag älskar att sätta upp inspirerande, roliga och realistiska mål!

Nu gör jag det tillsammans med Lilo. Även om hon inte har något att säga till om så kan jag säga att det är en högljudd och lycklig tjej som står vid dörren redo för att gå ut. Så fort jag börjar ta fram träningsgrejerna som löpväst, koppel, mm så är hon som ett litet klistermärke. Så nej jag behöver nog inte hennes tillstånd.

Så vad är det vi ska hitta på

Läs mer ...
JAN
24
0

Starkt genom klimakteriet Certifierad

IMG_2737

Förra helgen var jag i Göteborg och fina Sankt Jörgens Park för att jobba men framför allt att genomföra "Stark genom klimakteriet" certifieringskursen. En mycket viktig utbildning och kursledaren Monika Björn vill få oss som jobbar med kvinnor i åldern 40-60 år att få en större förståelse och kunskap om hur det är att vara mitt i livet. Majoriteten av oss kvinnor som är på väg in eller befinner oss i klimakteriet påverkas så pass mycket att vi inte får

Läs mer ...
NOV
28
0

Coaching i ny lokal

Jeanette_2 Fotograf: Sussi Lorinder

Äntligen är det klart att jag kan ta emot mina kunder i ny lokal i Åkersberga. Där kommer jag att ha coaching, mental träning och kostrådgivning. Träningen fortsätter jag att ha i min studio i garaget och/eller utomhus. Så fantastiskt roligt!

Jag har under två år coachat både privatpersoner och på företag. Så otroligt roligt att få coacha människor till att bli sitt bästa jag! Du kan bli coachad i alla områden både privat och i yrkeslivet, oftast så hänger ju

Läs mer ...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.trihealth.nu/

 IMG 1171

Hur ofta tar du en paus under din arbetsdag? Ta några minuter för att rensa huvudet och få bort lite stelhet. Få en lugnare andning.

Jag vet själv hur svårt det är att ta en liten paus då jag är mitt uppe i ett jobb eller "ska bara" göra något snabbt vilket resulterar ofta i att det glöms bort. Känner du igen dig?

Bestäm med en kollega eller sätt ett alarm på mobilen så att du kommer ihåg.

 Core

Fotograf: Sussi Lorinder 

Varmt välkomna på en rolig och inspirerande eftermiddag med fokus

på funktionell träning, core & rörlighet med Jeanette!

Söndagen den 15/12 kl 14.30-16.30 i Österskärsskolans gympasal i Åkersberga.

 

Du kan välja på att vara med på ett pass eller alla tre. Anmälan sker till alla pass.

Ett roligt pass som passar både stora och små. Kom hela familjen!

Alla pass: 200:- /vuxen (50:- / barn) 

OBS! Per familj 400:- med barn under 18 år.

100:- /

IMG 0721

Vad är din känsla när du tränar och eventuellt tävlar? Fundera! Varför tränar du?

För mig är det ren glädje att kunna röra mig i olika träningsformer och jag gör det för att må bra. Gemenskapen är fantastisk och ibland är det skönt att få göra det själv, rensa huvudet. Både när jag tränar och tävlar så vill jag förmedla träningsglädje! Att både kunna beröra någon men att framför allt få inspirera till rörelse. Att våga testa något du så

trihealth fixade 17 2 1

Fotograf: Sussi Lorinder

20 år! Herregud vad tiden går fort och nu firar alltså mitt lilla företag hela 20 år. Allt startade när jag var föräldraledig med min äldsta dotter Filippa för ca 21 år sedan. Jag utbildade mig till instruktör, massör och även personlig tränare så tankarna fanns där om att kunna jobba med det jag älskar. I samma veva som Filippa skulle börja förskolan blev jag uppsagd och jag tog chansen och startade mitt egna lilla företag. Då

IMG 8563

När du har satt dina mål (kan vara precis vad som helst), brukar du i så fall kolla på dem lite då och då för pepp och inspiration så att du känner att du tar ett steg närmare ditt mål? Brukar du sätta upp delmål och belöna dig själv när du når dom? Att belöna sig själv genom att fira dina delmål är en viktig del i att nå sina uppsatta mål. Resan dit blir så mycket roligare när man

IMG 8493

Den här känslan efter loppet var ren och skär lycka. Jag och Ann hade det så otroligt roligt hela vägen och jag hade full koll på kroppen. Hade ingen aning innan loppet hur mycket jag skulle kunna springa och/eller gå. Vet ni vad? Det var faktiskt inte viktigt. Vi skulle ha en kalasdag på Lidingö för det är en så vacker bana att få springa på och det fick vi. Medan vi tog oss framåt planerade vi träningspass och tävlingar

IMG 8112

Efter en minst sagt utmanande vår och sommar, där jag haft noll energi pga låga värden som gjort att kroppen strejkat, känner jag att jag är på gång igen. Känns så fantastiskt! Har lagt upp en bra och smart plan framåt med mål som passar mig just nu. Det känns verkligen så roligt. Tar jag mig inte hela vägen så har jag åtminstonde försökt. Framför allt haft galet roligt!

Min neurolog kliar sig fortfarande i huvudet pga av mina epilepsi-liknande

 141017 jeanetteruno0004

Foto taget av Sofie Lantto.

Vill du testa på löpning men aldrig riktigt kommit dit? Vill du komma igång på ett lugnt sätt utan att maxa? Fokus mer på välmående, social samvaro och ta det stegvis? Då är detta löpgruppen för dig!

I denna löpgrupp kommer vi mestadels att gå med inslag av lite lätt löpning, löpskolning och några styrkeövningar. Fokus ligger på att vara utomhus och röra på oss. Orkar du inte med lätt löpning (som oftast är

 

IMG 3602

Jag hoppas ni alla har haft en skön sommar och att ni fått lite lugn & ro. Framför allt återhämtning.

Nu har vi kommit in i september så jag antar att ni alla har kommit tillbaka till jobb/skola och alla aktiviteter. Det är lätt att fylla kalenderna lite extra med en massa roligheter. Till slut är det smockfullt i kalendern och det finns inte riktigt rum för återhämtning. Ibland är det svårt att ge sig själv den tiden. Det

IMG 5344

Att tillåta sig att bara vara och inte ha en massa måsten, projekt eller resor under sin semester, är svårt men ibland så otroligt skönt. Bara göra det som känns bra för dagen och återhämta sig till 100%. Hur ofta stannar vi upp och bara är? Ibland är det ganska svårt när vintern och våren gått i 180 och inte hitta på en massa under semestern. Glömmer lätt bort att ha lite "luft" i din kalender. Känner ni igen er?