FEB
16
0

Hjälp mig nå 1000!

Fotograf: Sussi Lorinder - Fotograf Sussi

Det är så fantastiskt härligt att få inspirera och jobba mer er alla! Framför allt så växer onlinejobben både privat och med företag. Jag jobbar just nu med fyra stora företag och hoppas på fler. Pga av pandemin har vi fått ställa om, både mentalt som jobbmässigt, och i slutänden tror jag att fler företag, och kanske vi själva, kommer att bli mer flexibla i synen på vad som egentligen är arbetsplatsen. Det gäller inte alla

Läs mer ...
FEB
03
0

Häng med på mitt onlinepass!

Fotograf: Sussi Lorinder - Fotografsussi.se

Funktionell styrka online på måndagar kl 20.15-20.45.

Här kör vi igenom hela kroppen där vi också utmanar både balans och stabilitet. Den perfekta träningen!

 

Passet körs via Teams där en länk mailas ut innan första passet.

Läs mer ...
FEB
01
0

Hommus med pumpa

Jag älskar hommus! Perfekt till alla dina måltider.

Det kan vara pålägg på fröknäcke med exvis avokado. Eller varför inte en god omelett med hommus till. Till middagen har jag det nästan alltid. I love it!

Har jag brådis så tar jag bara kikärtor och kör med tahini och rapsolja. Kryddar med salt och ingefära.

(Jag tål inte vitlök så det kan ni gärna lägga till själva om ni önskar.)

Hommus kan man göra på många olika sätt men här kommer min absoluta favorit med

Läs mer ...
JAN
11
0

Online coaching & pass

Jag älskar att öppna nya fina anteckningsböcker där jag kan skapa något nytt och inspirerande, få ner tankar och mål för det kommande året. Att få starta ett nytt år med något nytt och fräscht är en känsla jag verkligen älskar. Jag brukar börja varje år med att reflektera föregående år och mål och sedan sätta upp årets mål. Tittar även framåt 5 år och skriver ner mina mål. Det blir mer "hands on" och gör det mer på riktigt.

Läs mer ...
NOV
28
0

Rör på dig!

Foto: Fotograf Sussi Lorinder

Ingen har väl direkt missat att det är viktigt att röra på oss för att må bra men nu blir vi påminda av Världshälsoorganisationen, WHO, uppmanar oss alla att röra på oss mer för att minska risken för ohälsa. Det finns även rapporter som säger att dom som tränar oftast drabbas mindre hårt av Covid-19. Extra viktigt nu under pandemin när vi kanske blir mer stillasittande när jobbet ska skötas hemifrån. Faktum är att dom flesta av

Läs mer ...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.trihealth.nu/


 

Nedan – Den gamla bloggen med äldre inlägg fram till 16 november år 2019.

 IMG 1171

Hur ofta tar du en paus under din arbetsdag? Ta några minuter för att rensa huvudet och få bort lite stelhet. Få en lugnare andning.

Jag vet själv hur svårt det är att ta en liten paus då jag är mitt uppe i ett jobb eller "ska bara" göra något snabbt vilket resulterar ofta i att det glöms bort. Känner du igen dig?

Bestäm med en kollega eller sätt ett alarm på mobilen så att du kommer ihåg.

 Core

Fotograf: Sussi Lorinder 

Varmt välkomna på en rolig och inspirerande eftermiddag med fokus

på funktionell träning, core & rörlighet med Jeanette!

Söndagen den 15/12 kl 14.30-16.30 i Österskärsskolans gympasal i Åkersberga.

 

Du kan välja på att vara med på ett pass eller alla tre. Anmälan sker till alla pass.

Ett roligt pass som passar både stora och små. Kom hela familjen!

Alla pass: 200:- /vuxen (50:- / barn) 

OBS! Per familj 400:- med barn under 18 år.

100:- /

IMG 0721

Vad är din känsla när du tränar och eventuellt tävlar? Fundera! Varför tränar du?

För mig är det ren glädje att kunna röra mig i olika träningsformer och jag gör det för att må bra. Gemenskapen är fantastisk och ibland är det skönt att få göra det själv, rensa huvudet. Både när jag tränar och tävlar så vill jag förmedla träningsglädje! Att både kunna beröra någon men att framför allt få inspirera till rörelse. Att våga testa något du så

trihealth fixade 17 2 1

Fotograf: Sussi Lorinder

20 år! Herregud vad tiden går fort och nu firar alltså mitt lilla företag hela 20 år. Allt startade när jag var föräldraledig med min äldsta dotter Filippa för ca 21 år sedan. Jag utbildade mig till instruktör, massör och även personlig tränare så tankarna fanns där om att kunna jobba med det jag älskar. I samma veva som Filippa skulle börja förskolan blev jag uppsagd och jag tog chansen och startade mitt egna lilla företag. Då

IMG 8563

När du har satt dina mål (kan vara precis vad som helst), brukar du i så fall kolla på dem lite då och då för pepp och inspiration så att du känner att du tar ett steg närmare ditt mål? Brukar du sätta upp delmål och belöna dig själv när du når dom? Att belöna sig själv genom att fira dina delmål är en viktig del i att nå sina uppsatta mål. Resan dit blir så mycket roligare när man

IMG 8493

Den här känslan efter loppet var ren och skär lycka. Jag och Ann hade det så otroligt roligt hela vägen och jag hade full koll på kroppen. Hade ingen aning innan loppet hur mycket jag skulle kunna springa och/eller gå. Vet ni vad? Det var faktiskt inte viktigt. Vi skulle ha en kalasdag på Lidingö för det är en så vacker bana att få springa på och det fick vi. Medan vi tog oss framåt planerade vi träningspass och tävlingar