Nu är det nedräkning gänget!! Inte många dagar kvar nu. Vilket fantastiskt utmanargäng jag haft med mig under januari. Wiiieeehoooo!! Ni är så grymma.

jeanette 0055 frilagd webb

Det är dags under januariutmaningen dag 25 att bli ännu lite smidigare.

Här får ni några stretchövningar som ni kan göra. Har ni några egna favoriter så gör dem också.

 Baksida lår

Baksida lår

 

Höftböjare

 Höftböjaren

 

Framsida lår

 Framsida lår

Rumpa

Rumpan/utsida höft (Sträck ut det under benet om du är stel och har svårt att sitta rakt.)

 

 

Rygg

 Liggande twist

 

Ryggslut

 Plogen (Viktigt att ta det försiktigt och ha gärna händerna i ländryggen som stöd.)

 

Håll varje övning så länge som du själv känner att du behöver. Om det inte känns så mycket så tänk på din hållning, det brukar hjälpa. Glöm inte att andas! Jag brukar hålla mina positioner ca 2-3 minuter innan jag går vidare till andra sidan eller nästa övning.

Detta var ett förslag på några övningar. Lägg gärna till egna favoriter.

Alla bilder är tagna av superduper fotografen Sussi Lorinder - fotografsussi.se. Kika gärna in på hennes sida - fantastiska bilder!

Lycka till och ha en fantastisk lördag!