Heja heja alla grymma utmanare! Det är dags för januariutmaningen dag 21!

Dags att träna baksidan av överarmarna - triceps.

Blandat 18jan14 015

 ÖVNING 1 - DIPS PÅ BÄNK

Blandat 18jan14 012  Blandat 18jan14 013

Händerna så nära varandra som du kan och fötterna ihop framför dig. Ju närmare du har fötterna desto lättare blir det. Ner med rumpan mot golvet och armbågarna rakt bakåt.

Gör 10 repetitioner.

 

 ÖVNING 2 - SMALA ARMHÄVNINGAR

Blandat 18jan14 014  Blandat 18jan14 015

Ställ dig i armhävningsposition med armarna nära kroppen. Du kan givetvis göra det på knä om du vill. Spänn mage, rumpa och lår och kom ner till golvet med så rak kropp som möjligt. Hela vägen upp igen.

Gör 10 repetitioner.

Du kan nu välja om du vill göra 1 eller 10 varv eller något där emellan. :) Gärna i kombination med någon annan träning.

Eftersom vi använder framsidan av överkroppen/armar är det viktigt att träna baksidan av överkroppen/armarna.

Till er som vill ha en riktigt tuff utmaning så kommer här min favoritövning för triceps. Nämligen hinges.

 Lite partyövning över det hela! Haha!! Denna övning hade jag med i mina program när jag tävlade i Fitness SM.

Kör hårt!