Vilken rivstart på 2014!! Jag säger bara WOW!! :0)

Några frågor jag fått är att om man inte kan göra en utmaning av en anledning vad ska man göra då? Gör det som känns bäst för dig! Kan du inte springa/gå så kör ett spinningpass eller vad som passar just dig. Har du en vilodag, ja gör det nästa dag eller när tillfälle ges. Kanske lägger du in utmaningen i din andra träning. Det här är en månad med lite rolig inspiration i din träning för att motiviera dig på det nya året. Gör det som du själv vill göra!

Nu har ni fått både styrka och kondition så dag 4 blir det rörlighet på januariutmaningen.

jeanette 0017 - Kopia

Varför ska vi träna vår rörlighet? Framför allt så är det skadeförebyggande och vi mår bättre av att vara rörligare. Har vi dessutom lite mål med träningen så kan jag garantera att du kommer få bättre resultat om du lägger in rörlighet och stretch i din träning. Det behöver inte ta så lång tid.

Allt du behöver är en pinne.

Här visar jag några övningar från min bok - Rörlighet & Stretch. Alla fantastiska bilder är tagna av Fotograf Sussi.

Alla som kör utmaningen under lördagen och kommenterar det på bloggen, facebook eller instagram är med i utlottningen av min bok. Perfekt att ha i träningsväskan! Kommentera/publicera senast söndag morgon vid 10. Jag lottar ut tre böcker.

Rörlighet - 4 övningar från min bok:

Gör ca 10-20 repetitioner på varje övning men väldigt lugnt. Tänk på att ha en bra hållning hela tiden.

1. SIDOROTATION

jeanette 0003 - Kopiajeanette 0004 - Kopia

2. GOODMORNINGS

 

jeanette 0006 - Kopiajeanette 0005 - Kopia

3. AXELÖVNING

jeanette 0012 - Kopiajeanette 0013 - Kopiajeanette 0014 - Kopia

4. FRAMÅTLUTANDE SIDOROTATION

jeanette 0015 - Kopiajeanette 0016 - Kopia

EXTRA UTMANING FÖR DEN SOM VILL:

 

På Instagram: #januariutmaningen2014 #trihealthfitness @jeanettetrihealth

Lycka till alla januariutmanare!