Min lilla rapport från HalvVasan

Kvällen innan loppet, alltså i måndags, kom vi i god tid till Mora för att hämta ut våra nummerlappar.

HalvVasan 002

Lite pirrigt nu...

Några av tjejerna skulle lämna in sina skidor för vallning. Under tiden gick vi iväg för att käka lite middag och bara ladda. Supermysigt!! Det var ju ganska många som skulle fixa skidorna så det tog en liten stund innan de var klara och sedan skulle vi hitta ut till vår stuga. Där hjälptes

Ett av några saker som jag velat göra gjorde jag idag - HalvVasan!

Otroligt nöjd då jag åkte kontrollerat och utan stress. Solen strålade och jag med. :)

Jag skriver en racerapport imorgon med bilder när jag sitter vid datorn.

Mitt mål var 6 timmar då det var ett skönt långpass men jag gjorde det på 4:47!!

Enmycken nöjd tjej ska nu mysa och sedan sova sött!

Gick upp 05.30 efter att ha snoozat i 30 minuter. Hihi... Segt idag. Kaffe och protteshake. Väckte barnen och åkte till gymmet.

Jag hade varit lite för optimistisk när jag hade räknat med att göra mina intervaller på 60 minuter. Enligt schema skulle jag göra 8 x 1000 m men det blev 6 x 1000 m. Inte fy skam det heller.

Uppvärmnin 10 min

6 x 1000 m på 12,5-12,7 km/h

Gåvila på 6 km/h i 2 min

Nedvarvning ca

Imorse hade jag mina underbara små konståkare. Jag och en annan tränare körde dem ihop. Kul när vi har isen helt för oss själva!

Hem och förbereda dagens jobb och lite annat fix. Körde 10 min rehab för axeln och sedan körde jag igenom delar av mitt spinningpass, vilket blev ca 30 min. Så jobbigt!! Haha!! Jag visste vad som komma skulle. ;)

Hade en PT-kund i studion och sedan en PT-kund som ville köra ett distanspass i mycket lugnt

Var hemma hos kompisar ikväll på middag. Så fantastiskt trevligt! Fick dessutom provcykla hennes tempocykel. Gaaaaaah! Vilken härlig känsla!!

010

Jag fick i alla fall njuta en liten stund! JAG VILL HA!!!! Hihi... ;)

Dags att sova för imorgon händer det mycket bus!

Natti natti!!

Min kropp ville simma imorse men ville inte gå upp tidigt. Så jag låg kvar. I två timmar. Åkte sedan med maken för att möta upp med triklubben för ett årsmöte. Kommer att bli ett galet roligt år! Så kul!! Sedan hem för att ladda med lite lunch. Åkte sedan till gymmet för att få leda ett överraskningspass för en kille som fyllde år. Det blev en massa olika funktionella övningar, stabilitet, balans, box och givetvis mina tvättlappar. Lite av

Som det nya schemat ser ut så blir det tre crossfitpass i veckan. Tufft men galet roligt! I onsdags tränade jag med bästa tricoachen Magnus och givetvis blev det ett tufft crossfitpass men också lite axelrehab. Läs mer om mina senaste dagar på min gamla blogg: FitnessMama-bloggen

Imorse mötte jag upp Malin på gymmet för att köra ett pass. Innan vi sågs hann jag köra min axelrehab och 20 min uppvärmning på crosstrainern. Sedan körde vi 25 min Crossfit. Superkul och superjobbigt!

Sitter

Lite nervöst var det allt idag när jag skulle träffa Micke Rosén för första gången och träna. Ska bli otroligt spännande och se vad jag kan göra med min simning. Det var ju ändå inte så länge sedan som jag knappt vågade mig till simhallen utan att hyperventilera. ;)

Insim och sedan fick jag nöta en massa olika teknikövningar. Använde fenor hela passet genom. Hade lite jobbigt med andningen och det kändes som om jag skulle sjunka. Men det gjorde

Efter många önskningar startar jag nu en löpargrupp. Bli bättre på löpning! Under 5 veckor kommer du att förbättra din löpning och framförallt löpträna tillsammans med andra!

Det blir uppvärmning, löpteknik, intervaller/fartlek och/eller distans som avslutas med rörlighetsträning. Passet är 75 minuter.

Onsdagar kl 18.00-19.15 med start 8 februari.

Pris: 250:- för 5 tillfällen. Vi träffas i entrén till Åkersberga Sporthall (ishallen).

Föranmälan krävs och anmälan är bindande.

Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar.

Kom och träna

Vill du bli en bättre löpare?

Alla behöver vi bli bättre på att träna löpteknik och intervaller! Gör det tillsammans i en grupp. Alla utgår från sig själv och tränar efter egen förmåga. Har du skador är det bra om du har kollat upp dig först hos en läkare/naprapat.

Gemensam uppvärmning, löpteknik, löpstyrka och intervaller och rörlighetsträning.

Löpningen är kl 18.00-19.15 på onsdagar. Samling i Åkersberga Sporthalls entré (ishallen).

Start onsdagen den 15 februari! Kläder efter väder!

Pris: 250:- för