Hade en skön vila i fredags som jag njöt med barnen innan det var dags att jobba lite på kvällen innan fredagsmyset. Underbar dag och min kropp mådde bra av lite vila. Joggade lite lätt på kvällen med en kund.

Inatt vaknade jag klockan 03.00 då jag hade sån fruktansvärd kramp i armarna. Hahaha!! Mina 100 pullups hade gett sig tillkänna!! Gjorde så sjukt ont. Fick gå upp i mörkret och famla efter mitt linnement. Sedan fick jag sova några

Lördagen den 17 mars kommer jag och Miranda inspirera er i löpningens tecken!!

Vi startar kl 11.00 med ett långpass löpning för att sedan fortsätta med funktionell styrka, avslutar sedan dagen med Mirandas föreläsning "Noll till hundra".

 

Samlas på Gym&Motion i Åkersberga.

Pris : 250:- (Vid anmälan & betalning senast 5/3, 200:-)

Anmälan är bindande!

Schema:

11.00-12.45: Långpass löpning i två olika grupper (ca 5:00/5:15 och 6:15)

13.00-14.00: Funktionell styrka

14.15-15.30: Föreläsning med Miranda "Noll till hundra".

Först till kvarn! Anmälan

Efter jobb och lite fix med barnen åkte jag och Tilde in till stan för att träffa min tricoach Magnus. Jag var verkligen tokladdad inför passet. Fick ett grymt pass och jag gick därifrån superpeppad och boostad till tänderna! Härligt!

Vad tror ni vi gjorde? Först uppvärmning 1500 m på rodden och sedan lite rörlighet för axlarna. Japp! Sen blev det CROSSFIT!!!

När jag satt på rodden fick jag välja om jag skulle köra Angie, Barbara (?) eller Cindy. Jag

Direkt när jag kom hem från Mora  svidade jag om till löparkläder. Strålande sol och kroppen kändes bra! Det var dags för ett långpass i ett skönt tempo där pulsen skulle ligga runt 150 i 12 km. Musik i öronen och underlaget var fantastiskt bra. Vilken underbar eftermiddag. :D

Efter ca 7,5 km krampade det lite baksida lår men en kort stretch och det gick superduperbra att springa resten. Totalt 11,7 km löpning på 68 min. Lugnt å fint.

Snabbt

Min lilla rapport från HalvVasan

Kvällen innan loppet, alltså i måndags, kom vi i god tid till Mora för att hämta ut våra nummerlappar.

HalvVasan 002

Lite pirrigt nu...

Några av tjejerna skulle lämna in sina skidor för vallning. Under tiden gick vi iväg för att käka lite middag och bara ladda. Supermysigt!! Det var ju ganska många som skulle fixa skidorna så det tog en liten stund innan de var klara och sedan skulle vi hitta ut till vår stuga. Där hjälptes

Ett av några saker som jag velat göra gjorde jag idag - HalvVasan!

Otroligt nöjd då jag åkte kontrollerat och utan stress. Solen strålade och jag med. :)

Jag skriver en racerapport imorgon med bilder när jag sitter vid datorn.

Mitt mål var 6 timmar då det var ett skönt långpass men jag gjorde det på 4:47!!

Enmycken nöjd tjej ska nu mysa och sedan sova sött!

Gick upp 05.30 efter att ha snoozat i 30 minuter. Hihi... Segt idag. Kaffe och protteshake. Väckte barnen och åkte till gymmet.

Jag hade varit lite för optimistisk när jag hade räknat med att göra mina intervaller på 60 minuter. Enligt schema skulle jag göra 8 x 1000 m men det blev 6 x 1000 m. Inte fy skam det heller.

Uppvärmnin 10 min

6 x 1000 m på 12,5-12,7 km/h

Gåvila på 6 km/h i 2 min

Nedvarvning ca

Imorse hade jag mina underbara små konståkare. Jag och en annan tränare körde dem ihop. Kul när vi har isen helt för oss själva!

Hem och förbereda dagens jobb och lite annat fix. Körde 10 min rehab för axeln och sedan körde jag igenom delar av mitt spinningpass, vilket blev ca 30 min. Så jobbigt!! Haha!! Jag visste vad som komma skulle. ;)

Hade en PT-kund i studion och sedan en PT-kund som ville köra ett distanspass i mycket lugnt

Var hemma hos kompisar ikväll på middag. Så fantastiskt trevligt! Fick dessutom provcykla hennes tempocykel. Gaaaaaah! Vilken härlig känsla!!

010

Jag fick i alla fall njuta en liten stund! JAG VILL HA!!!! Hihi... ;)

Dags att sova för imorgon händer det mycket bus!

Natti natti!!

Min kropp ville simma imorse men ville inte gå upp tidigt. Så jag låg kvar. I två timmar. Åkte sedan med maken för att möta upp med triklubben för ett årsmöte. Kommer att bli ett galet roligt år! Så kul!! Sedan hem för att ladda med lite lunch. Åkte sedan till gymmet för att få leda ett överraskningspass för en kille som fyllde år. Det blev en massa olika funktionella övningar, stabilitet, balans, box och givetvis mina tvättlappar. Lite av