IMG 2027

På torsdag (25/8) kl 20.00 kan du se programmet Landgång på SVT. Anne Lundberg och hennes supergrymma team har skildrat vår tuffa, roliga och utmanande vecka uppe på Mount Kilimanjaro i torsdagens avsnitt. 

Vi gjorde resan med superproffsiga Ola Skinnarmo och Robin Trygg från Expeditionsresor som guidade oss hela vägen upp till toppen. Vill ni läsa mer om min resa kan ni kika in på mitt inlägg här med massor av bilder. 

IMG 2036

Idag finns jag med i vår lokaltidning Kanalen. Superkul! 

Jag kommer skriva ett riktigt långt racereport senare i veckan och berätta om mitt grymmaste party någonsin i lördags. 

Som ni alla vet var det ju lite på nåder från läkarna att starta i lördags men jag känner min kropp bäst och dom litar på mig. Är van att träna galet långa och lågintensiva pass och vet när det är dags att bryta så jag fick starta. Bära eller brista liksom men jag kände att det här ville jag göra.

Min specialistsköterska står framför mig och tittar mig i ögonen. Jag vet redan vad hon ska säga. Jag har haft det på känn nu i sommar när jag har varit så trött att jag bara vill lägga mig ner och sova, när kroppen känns som när jag sprungit ett marathon redan innan jag tagit första steget. Jag hade det på känn när jag satt i bilen på parkeringen utanför Danderyds sjukhus imorse. Jag vill inte...men jag känner min kropp så

Kl 23.00 söndagen den 24 januari startade vi vår toppbestigning av Mount Kilimanjaro och efter ett mycket tuff vecka lyckades jag ta mig upp med hjälp av min grymma grupp från Expeditionsresor. Efter den magiska soluppgången stog jag på Uhuru Peak, 5895 m ö h, och bara log av lycka. Galet trött efter denna kraftansträngning men det går inte att beskriva hur vackert det var. M A G I S K T !!

IMG 4041

För drygt sju månader sedan var jag

IMG 1687

Sommaren har gått riktigt fort och nu börjar det bli dags att sätta tänderna i en otroligt rolig och inspirerande höst.

Jag fortsätter med mina roliga företagsuppdrag på bl a Flir och JM där jag har både pass och personlig träning. På JM kommer jag också fortsätta konsulta med en massa härliga friskvårdsprojekt. Hemmavid blir det löpgrupp, yoga, pilates och Family Fitness. Men givetvis fortsätter jag med min PT-verksamhet ute och hemma i min studio. Det är bara att boka

Äntligen är det dags för det femte träningspasset och denna gång ska vi köra Tabata-intervaller.

6 härliga övningar som totalt tar ca 25 minuter. Varje övning gör du 8 x 20 sek aktivitet och 10 sek vila. Så varje övning tar 4 minuter. Sedan kör du så med varje övning. Har du kort om tid så gör fyra omgångar istället för åtta på varje övning.

Även här kan du modifiera med andra övningar om du vill det.

Nästa vecka lottar

...en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som vi lever här! Bland träd och bär."

Precis så!

Vi MÅSTE lära oss att njuta mer av nuet och sluta stressa. Det gör dig bara sjuk och stressad. Vad får vi ut av livet då?

Och jag själv då? Jo jag ska SLUTA att be om ursäkt för att jag är så långsam hela tiden. Jag ber oftast om ursäkt, redan innan, och ska förklara varför jag inte är

Ironman Kalmar närmar sig med stormsteg och jag har verkligen försökt att få till riktigt bra pass under semestern. Kvalitet och inte kvantitet för annars riskerar jag att kroppen sparkar bakut. Efter Ironman 70.3 Jönköping var det fokus riktigt långa pass. I kombination med familjemys och att måla huset. Hahaha!! Inte alltid det lättaste men tycker att det har gått bra att få ihop familjepusslet.

Med tanke på att jag fick min nya cykel rätt sent så har jag fått

Då var vi redan inne på fjärde veckan och vi har ju verkligen en magisk sommar!

Denna veckan kör vi ett konditions- och styrkepass i ett.

IMG 1151

Körde tillsammans med mina pälsklingar ikväll.

Givetvis kan ni byta ut och välja egna styrkeövningar och/eller antalet repetitioner.

Lycka till!!


 

 

IMG 1113

LÖPNING - Ta en löpsträcka på ca 1 km eller kortare, alternativt ta en backe. Spring en vända och sedan kör du styrkeövningarna innan du gör allt om och om igen.

 

IMG 1128 

Körde ett härligt träningspass på semesterresan till Värmland. Hade ingen vikt utan hittade en stenbumling. Ta vad du har och kör igenom kroppen där du jobbar med en sida i taget. Ett superbra komplement till din övriga träning. Ofta glömmer vi att stärka upp en sida i taget.

För att göra det lite jobbigare ka du stå på en grästuva, balansplatta och/eller fler repetitioner.

Glöm inte att hashtagga med #trihealthfitness och vinn finfinapriser. 

Lycka till!!

HELKROPPSSTYRKA MED FOKUS PÅ EN