IMG 1126 

Jag vet att det är svårt att få till träningen ibland. Det behövs bara korta pass och du kan enkelt göra dem hemma. Ta dig 10-30 min och kör ett pass hemma. Superenkelt! Under Personlig träning och fliken Träningsprogram hittar du en massa pass som du kan plocka. Kommentera gärna om det är något ni önskar.

Nu har jag precis lagt upp på min Youtube-kanal ett corepass och ett pilatespass. Ni hittar dem här:

Core

 

Pilates  

Jeanette 19liten

Fotograf: Sussi Lorinder

Sätter du mål och delmål för att utveckla dig själv eller är det en ont måste? Vad behöver du för att driva dig vidare i din egna personliga utveckling? Vad är utveckling för just dig?

Jag har alltid älskat att sätta upp nya mål. Jag har alltid många mål uppsatta med flera delmål. Några ligger 5-10 år framåt och ganska många i mer närtid, ca 1-2 år framåt i tiden. Målen kan alltid justeras lite efter vägen.

IMG 1007

Under mina 40 dagar med #40daysofmindfulness har jag varje dag yogat allt ifrån 6 andetag till en timmes yoga. Allt handlar om att landa i sig själv och inte hur tufft yogapass man gjort.

Det händer alltid saker runt omkring en som rubbar rutiner och även känslor, då gäller det att kunna koppla bort stressen. Förutom att yoga så har jag gjort avslappning varje dag. Det har varit helt fantastiskt! Det kommer jag att fortsätta med. 

Jag brukar gör en

 IMG 9830

Ibland är det skönt att bara landa i sig själv. Att ta några extra andetag och samla tankarna. Få alla "tjattrande apor" i huvudet att lugna ner sig. För mig är det viktigt att inte bara landa i mig själv utan också att stärka upp mitt sinne.

Därför har jag nu tänkt att under 40 dagar köra mental träning varje dag i kombination med yoga eller meditation. Det sistnämnda gärna utomhus och kanske i samband med löpning eller powerwalk.

IMG 8952

Bilden tagen när jag springer över mållinjen i Jönköping av min dotter Tilde som följde tävlingen på hemmaplan.

Jönköping fullständigt bubblade av glädje, nervositet och en hel hög med triathleter. Alla är så trevliga och det snickesnackas överallt. Älskar den här känslan när det är dags för tävling. Så roligt att få hänga med mina fina klubbisar, vänner och att känna glädjen.

IMG 8938

Fikamys med finste klubbisarna!

Jag sover alltid lite halvdåligt inför en tävling och denna natt var inget undantag

Det här passet går lika bra att köra med vanliga gummiband men har valt att köra med detta långa och lite tyngre variant.

Du kan välja om du vill köra 10-20 reps alternativt 30-60 sek på varje övning. Kör så många varv du vill.

Snabbt och effektivt pass att köra.

Lycka till!!

 

IMG 8192 IMG 8194

THRUSTERS - Stå på gummibandet och dra upp det så att du har det i dina händer ovanför axlarna. Starta i bottenläget på en benböj. Tryck ut

Nu börjar många liksom oss gå på semester och kan tycka att det är svårt att få till träningen. Jag tycker faktiskt tvärtom så jag tänkte ge er lite tips för en sommar och semester fylld med träning. Jag kommer även att under sommaren uppdatera er här på bloggen och på Instagram.

Just nu den här veckan är vi i Halmstad på semester då dottern är på cheerleadingläger. Vi har med oss båda hundarna och vill vara standby till dottern

IMG 7615

Har vi inte alla någon gång känt att vi vill klara så mycket mer än vad kroppen klarar? Tror att det är ganska många som sagt att "jag har varit väldigt vältränad så det ska väl inte vara så svårt att komma i form". Hmmm...det var kanske för en sisådär 20 år sedan mellan då och nu. Hur många har inte hängt på en kompis som ska göra någon cool tävling/äventyr och inte riktigt tänkt igenom det hela.

Jag tror

 

Ett enkelt och snabbt pass du kan köra i sommar! Blandar både kondition och styrka i ditt pass. Självklart kan du byta ut övningarna till dina favoritövningar och/eller modifiera dem. När jag har kört detta passet har jag kört varje övning 10 reps alternativt 1 min och sprungit 400 m på varje sträcka. Varje block har jag kört 3 varv.

Enkelt, effektivt och så roligt!!

BLOCK 1:

IMG 7388  IMG 7399

DJUPA UPPHOPP - hoppa från en djup benböj och hoppa rakt upp.

Nu är det knappt fyra veckor kvar till Ironman 70.3 i Jönköping med samma distanser som när jag tävlade på Mallorca - 1,9 km simning, 90 km cykling och avslutningsvis 21,1 km löpning. För mig är det en perfekt distans och det är så otroligt roligt. Riktigt längtar! Dessutom får jag tävla med finaste vännen Ann och en massa andra kompisar som är där. Jag bara älskar gemenskapen!

IMG 7254

Photo: Sofie Lantto

I söndags hade vi en träningsdag med klubben där alla