Gissa vad jag pysslar med om dagarna förutom familj och jobb?

Jag tränar inför Kilimanjaro. Surprise!! Haha!!

Skämt å sido så vill jag lyfta fram hur roligt det blir med olika sällskap på dina träningspass. Det ger så otroligt mycket. Givetvis kan ett solopass också vara härligt men själv tycker jag att det ger det där lilla extra med sällskap. Speciellt nu när det blir ganska många och långa pass.

IMG 2233

I söndags sprang jag med tjejkompisarna till Viggbyholms Stationscafé där

Nu är jag verkligen på gång och försöker få till träningen mellan alla jobb och aktiviteter. Alltid lättare att tala om för andra hur dom ska göra för att få ihop vardagen men å andra sidan är det bra att påminna sig själv om hur det kan vara. Jag har mitt i allt det här också fått konsultuppdrag från en av mina företagskunder. Det är så roligt att få jobba med friskvård på ett större företag och särskilt som det

Jag startade söndagen med att jag får ett meddelande på mobilen. "Är du redo?" Skiiiiiit också, jag har försovit mig!!!

Flög upp och började klä på mig. Tur att jag har en kompis som är flexibel. Haha! Hämtade upp Ann 30 minuter för sent men iväg kom vi i alla fall. Dags för ett långpass löpning upp till julmarknaden i Wira Bruk. Vi skulle springa ca 2 mil längs Roslagsleden som vi sprungit tidigare. Den här gången tänkte vi springa

IMG 0685

 Starta julen på bästa sätt med en härlig yoga måndagen den 21/12 kl 18.30.

Vi yogar i ca 105 min för att avsluta med en mysigt testund för reflektion. Totalt 2 timmar.

Yogan är dynamisk med lite härliga utmaningar och skön stretch. Allt i ett härligt flöde och alla kan anpassa efter egen förmåga.

Instruktör: Jeanette Stenquist

Lokal: Sågvägen 4 i Stockholm Norrs sjukgymnastiks gruppträningslokal, Åkersberga (bakom Club Active).

Pris: 250 kr

Endast 14 platser och anmälan är bindande. Anmälan

Jeanette 1

Nu känns kroppen i finfin form och jag är på gång med både en massa härliga jobb och min träning. Otroligt roligt och jag är så tacksam att min kropp har återhämtat sig så snabbt efter så många veckors sjukdom.

Jag tog en lugn uppstartsvecka förra veckan men har nu kommit igång med både styrka och kondition. Core, funktionell styrka och yoga får jag in mestadels i jobbet men jag försöker kompletera lite mer hemma. Har sprungit kortdistans med både

 FLIR logo blue 340 pixels

Sedan några år tillbaka har jag haft nöjet att köra pass 4 gånger per vecka hos Flir Systems AB på deras kontor i Arninge. Det har varit ett sant nöje få köra core, funktionell träning och yoga med personalen och jag vet att alla har fått träna hårt. Jag är så otroligt glad att jag får inspirera dem varje vecka och utan tvekan ett jobb jag ser fram mot. Det har märkts att det finns en stark sammanhållning och

Äntligen var det dags att träffa hela gänget som jag ska spendera 10 dagar med i Tanzania och mestadels på Kilimanjaro. Direkt när jag steg in hos Expeditionsresor imorse var det full fart och massor av energi. Vilka underbara männsikor jag ska få umgås med. Känns fantastiskt roligt och jag längtar verkligen. Bara 2 månader kvar nu... Känns riktigt pirrigt.

Efter lite fika började Ola prata om den rutt som vi kommer att gå för att komma upp på Kilimanjaro

IMG 1548

Behöver du en julklapp till dina anställda? Kanske en liten adventklapp eller varför inte en liten extra klapp i julstrumpan?

Nu säljer jag min bok om funktionell träning för stora och små till specialpris. Endast 120:-!

Begränsat antal så vänta inte med din beställning.

Enkla sätt att komma igång med din träning eller få en extra boost. 

Beställ redan idag! Maila till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

39 dagar till julafton.

IMG 0884

Varför tränar vi och varför tävlar vi? Vad är det som driver oss? Är det så viktigt att ligga kräkfärdig i diket efter ett löppass? Och måste vi maxa det tyngsta vi kan när vi styrketränar?

Många funderar, ställer frågor och fler blir det som undrar vilken metod som är den bästa och om det nu finns någon. Jag möter så otroligt många i min vardag som känner en otrolig prestationsångest bara inför ett träningspass. Visst kan passen vara lite

Jag har sedan länge tagit D-vitamin men bara den "vanliga" apoteksdosen på ca 25 mikrogram. Det motsvarar ca 400IE. Det hjälper inte speciellt mycket om man tittar lite på den senaste forskningen. Visserligen finns det en etablerad vetenskap som fnyser åt de nya rönen men å andra sidan var det inte många år sedan livsmedelsverket basunerade att vi skulle äta 7-8 skivor bröd om dagen. Eftersom jag har mina autoimmuna sjukdomar försöker jag göra allt för att boosta mitt immunförsvar.