En vecka med utmaningarna och vet ni hur galet stolt jag är över er alla? Ni är så grymma allihopa!

Om ni inte hinner med en utmaning en dag så ta det ihop med en annan utmaning en annan dag.

Samma sak gäller hur hårt ni vill köra. Jag ger er alternativ och ni känner efter vad som passar er bäst. Jag vill bara utmana er att flytta er bort från "bekvämlighetszonen".

Så vad händer på dag 7 i januariutmaningen då? Jo, backintervaller!! Tjoho!

Träning 19juli13 011

Ett av mina underbara pass i somras. Älskar backar!

Om du nu inte kan springa så kan du gå så raskt du kan. Du väljer själv om du vill ta en liten backe eller en lång. Du bestämmer!

Har du ingen backe där du bor så kanske det finns en trappa som du kan skutta uppför.

Börja med att värma upp 10 minuter med en lätt löptur eller promenad. Givetvis går det bra att hoppa hopprep också.

När mina barn var mindre så brukade jag värma upp med ett hopprep medan de lekte och sedan hade jag en liten backe som jag kunde springa uppför precis intill vår lekpark. På så sätt var jag alltid omkring dem.

Uppvärmning 10 minuter.

Ta dig uppför en backe så fort du orkar! Tänk på att skjuta fram höften och blicken dit du ska.

10 härliga gånger ska vi uppför den backe som du har valt.

Du går lugnt nerför efter varje sprint uppför.

Avsluta gärna med 5-10 minuter nedvarvning med gång eller löpning på plant underlag.

Det här fixar ju ni!!

Vinnarna av rörlighet och stretch-boken är: Cattis Bates, Helena Petersson och Kattis Hilton. Grattis tjejer!

Ha en fantastisk fin tisdag alla utmanare!!