Sedan i söndags har alla mina jobbuppdrag startat och det blir alltid en raketstart på terminen. Det här året hade jag faktiskt flyttat fram allt en vecka så att jag hann med att fokusera på familjen OCH en fantastiskt simvecka med bästa Coach AK. Kändes grymt bra!

Eftersom jag har haft två riktigt bra träningsveckor så blev fokus denna vecka (förutom familjen) att få ihop alla jobb utan att stressa. Det gick bra. Jag har grymt roliga uppdrag/kunder och det kommer att bli en fantastisk vår. Tjoho vad jag älskar mitt jobb!

Försöker att få till en bra balans med träning, jobb och familj. Det tycker jag att jag får. Träningsmässigt så tränar jag hårt i 3 veckor och minskar sedan rejält under en vecka. Ungefär så kommer det att se ut i vår. Känner jag att jag behöver vila så lägger jag självklart in extra av det. Ibland kan ju min kropp säga ifrån och då lyssnar jag. Har blivit duktig på att lyssna på kroppen.

Något som gör att jag ibland måste flytta runt på träningen eller kanske stryka den är mina provtagningar/läkarbesök som ibland tar mer tid än vad jag själv önskar.

Barnens aktiviteter måste givetvis planeras in så att det inte blir stressigt eller ett ont måste. Så de närmsta två veckorna blir en testperiod för att se att allt håller. Jag gillar rutiner men vill inte ha någon stress för någon i familjen. Måste ha tid för återhämtning och mys. Därför försöker jag få till min träning mellan mina jobb. Ibland kan de givketvis bli kortare träningspass men försöker ändå se till att de blir av.

Lägger nu ner mycket tid på maten - paleokost - som gör att jag mår fantastiskt bra. Det är så värt att lägga ner extra tid för att äta bra mat! Dessutom är det riktigt trevligt att laga mat ihop. Givetvis kommer det paleorecept allt eftersom. Även veckans matsedel.

Jag vet att ni är nyfikna på min träning då många frågar, vilket är superroligt att jag inspirerar er!

jeanette 0020fixad

Som sagt så kan det variera beroende på olika uppdrag som jag har men på ett ungefär kommer det att se likadant under januari och februari med lite justeringar eftersom.

MIN TRÄNINGSVECKA

Måndag: crossfit 60 min, trainer 45-60 min, pilates 15 min och simteknik 30 min, jobbpass core 30 min

Tisdag: sim 45 min, benstyrka gym, jobbpass: spinning 45 min & core 30 min och eventuellt löpintervaller på kvällen

Onsdag: jobbpass core 30 min, långpass sim 75 min, trainer 30-60 min och löpning med kompis

Torsdag: vila

Fredag: jobbpass yoga 45 min, löpning 60-90 min, crossfit 60 min och simteknik 30 min.

Lördag: vila om kroppen behöver

Söndag: Långpass trainer 90-120 min och funktionellstyrka på mina jobbpass och yoga 75 min.

De flesta passen kommer att ligga i zon 2 (prattempo) och när jag kör intervaller är det bara på en dag där jag mår bra och då även lite kortare pass. Fokus nu är att få till bra cykelpass som jag slarvat med. Det här känns riktigt roligt och jag tror att det kommer att funka bra.

Schemat ovan är alltså de tre veckor som jag tränar hårt. Fjärde veckan blir mycket lugnare med fokus på mina jobbpass, simpass och något enstaka löp/styrkepass. Mer vila och sömn för att få en snabb återhämtning. Jag tar det steg för steg. Har inte bråttom utan njuter hela vägen fram även om vägen dit kan bli lite krokig.

Säsongen 2014 har kickat igång bra!!

 Finisher Ironman703 Haugesund2013

En av mina bästa ögonblick under 2013 - målgånget under Ironman 70.3 i Haugesund! Hoppas på många härliga ögonblick under 2014.