Eller för mig så är det mer ett avstamp.

Igår samlades vi för att ha ett gemensamt avslut med hela gruppen. Första timmen gick åt till att berätta hur det har gått och vilka erfarenheter vi alla har fått med oss. Det är så otroligt bra att få höra då alla upplever det så olika. För mig har den här sex veckors utmaningen varit en test på hur detta ska påverka min kropp och då framför allt mina sjukdomar. Jag tycker att sex veckor är en väldigt kort period så längden på utmaningen var inte jobbig.

Hade en önskan att kanske gå ner något kg men eftersom jag binder så mycket vätska av mina mediciner så hade jag ingen förhoppning om det.

Sedan gjorde vi ett gäng fystester. Jag har inte lagt fokus på min styrka så jag förväntade mig inte att jag skulle få några större förändringar där. Som sagt, sex veckor är en väldigt kort period.

Testerna vi gjorde var maxdistans 4 min rodd, antal benböj på 2 min, max antal armhävningar på 1 min och max antal pullups på 1 min.

Det som gjorde mig fantastiskt glad är att mina pullups har blivit så grymt mycket bättre sedan Team Reebok var på besök. Tack vare min underbara teamkompis Anna som pushade mig för sex veckor sedan att testa. Då gjorde jag två strikta pullups. Var så sjukt glad. Tänkte att jag skulle testa att göra det idag igen. Med gummibandet hade jag förbättrat mig 3 stycken men frågan var om jag också orkade göra fler än två strikta? Oh well!! Det kändes så otroligt bra! Klarade 3 och gick upp på min fjärde, trodde att jag hade hakan ovanför med var inte riktigt där och sedan ockrade jag helt enkelt inte att dra mig upp igen. Så 3 strikta blev det. PB för mig! Så glad!!

3 pullups för lilla mig!! *wop wop* Ett liiiitet steg 10 pullups som är ett av mina mål.

Blandat 23dec13 010

Det blev väl egentligen ingen jätteomställning då jag redan åt nyttigt.

Men det som jag tog bort var:

* allt spannmål (innan bara vete)

* alla mjölkprodukter (innan bara laktosfritt)

* ris och potatis (som jag sedan la till lite grann för att orka med all träning)

* nötter (äter mycket mindre, inte ens varje dag)

Det jag har ätit är:

* fisk och fågel

* grönsaker i mängder och gärna rotfrukter

* en del frukt, speciellt i mina smoothisar

* ägg, banan och avokado ökade jag på varje dag

* lagat maten i kokosolja (värts kokoschocken i början)

Några favoriter:

* till frukost bananpannkaka med hallon och boveteflingsgröt med banan, hallon och mandelmjölk

* till mellis kallrökt lax med avokado och ägg

* till söndagsfrukosten mandelscones med fikonsmör

* alla nya goda grytor och andra middagsrecept jag hittat!!

Måste säga att det har blivit mer inspirerad matlagning och mer familjemys i köket. Har inte hittat några favvorecept på fika/desserter men vi är ju inte heller några storkonsumenter på det.

 Jag kommer fortsätta att inspirera er här på bloggen och givetvis testa egna recept. Håll ut! Det kommer. Från januari kommer jag också att lägga ut menyförslag som vi själva äter. Jag är väldigt nyfiken på hur resultatet blir efter 6 månader med paleo. Kommer att införa några livsmedel men återkommer om det.

I februari köra jag igång 30 dagar med Paleo - hång på du också!

Ja nu undrar ni säker över mina resultat. Ja det blev ju faktiskt inte riktigt som jag hade tänkt. Trodde aldrig att jag skulle få det resultatet som jag fick. Ganska chockad faktiskt!

Vikt: -3,3 kg

Byst: -2 cm

Midja: -2 cm på det smalaste stället och - 4 cm på det bredaste

Stuss: -6 cm

Lår: -2 cm

Helt galet! Trodde jag aldrig!

Och nej, ni får inga bilder då jag inte tror att det är speciellt intressant för er. ;)  Ni har ju sett mina deffbilder från fitness-tiden och det räcker väl. Haha!!

På tal om fitness. Gjorde faktiskt en lite reflektion över dessa sex veckor. Under de åren som jag höll på med fitness så var det extremt mycket kosttillskott och sjukt strikt diet (enligt mig) och med paleo är jag hela tiden mätt, nöjd och kan prestera hela tiden. Så jag vet i alla fall vad jag kommer att fortsätta med. Paleo it is!!

Än har jag inte sett några förändringar i mina sjukdomar utan jag tror att jag måste hålla på under en längre tid för att se det. Vad jag däremot känner är:

* mycket piggare

* mer ork

* lugnare mage

* inga gaser

* inga dippar på dagen

* inget sötsug

Jag kan göra listan hur lång som helst!

PALEO IS DA SHIT helt enkelt! Nu gäller det bara att hitta en balans som funkar. Men som det känns nu så kommer det inte bli så svårt att fortsätta. Snarare tvärtom.

Nu hoppas jag bara att jag blir lite snabbare till sommarens triathlontävlingar. :0)

Nu ska det bli 5 kg kalkon som ska in i ugnen. Perfekt mat till julen.

Blandat 23dec13 012

Grymt gäng som kört Paleoutmaningen!! Tack för grymma sex veckor gänget!