När klockan ringde klockan 05.00 kan jag inte påstå att jag studsade ur sängen. Nej det var snarare så att jag snoozade 10 minuter och for sedan upp. Hade inte tid att dra benen efter mig eftersom jag var tvungen att vara klar klockan 05.50 för att åka iväg och träna. Som tur var så kunde finaste maken ta upp lilltrollet.

Jag har bestämt mig för att boosta mig med ett hemmaträningsläger och kommer att träna MASSOR den här veckan. Tyvärr kan jag inte köra så hårt med löpning och cykel då jag fortfarande har problem med andningen. Men lågintensivt går finfint. Perfekt att få till den här veckan i det fina höstvädret och ändå vara nära familjen.

Kroppen eller framför allt överkroppen kändes rätt manglad efter helgens yoga. Haha!! Grymt härlig känsla men kanske inte det bästa att starta en riktig mängdträningsvecka på.

Jag har haft en helt galet bra dag idag. Här kommer en liten resumé av dag 1 från mitt hemmaträningsläger.

Kände mig riktigt sprallig och taggad när jag drog hemifrån klockan 05.50 till värsta bästa crossfitboxen. Det var många som ville köra ett tufft pass tidigt på morgonen. Vad gör jag inte för att få köra igenom "Cindy"?

Under 20 minuter skulle vi köra AMRAP: 5 pullups, 10 armhävningar och 15 airsquats.

Wiiiiieeee!!! Låg som en våt fläck efteråt. Sjukt roligt pass och ett peppande gäng! Fick ihop 15 varv + 5 pullups.

Hemmaläger dag1 2013 006

Direkt efter crossfitpasset drog jag in till stan. Passade på att trycka i mig ett ordentligt mellis som jag hade med mig. När jag kom till Eriksdalsbadet mötte jag min grymma Coach AK och det var så fantastiskt roligt att träffa henne igen. Snabbt ombyte och så drog vi igång passet. Mina 55 minuter gick alldelels för fort och det var så otroligt roligt.

Idag fick jag vidareutveckla mina övningar då de övningar som jag knappt klarade förut gick superbra. Simningen kändes toppenbra och ingen stress alls. Nu fick jag verkligen en känsla av att simningen går framåt. Att nöta och vara envis ger verkligen resultat! Idag behövde jag inte ens använda mina simfenor för att hålla balansen. Coolt!

En övning som jag gjorde idag fick jag en riktig aha-känsla av och gjorde också att min andning fick en naturlig 3-takt utan att jag blev stressad. Liksom lurade mig själv. Den ska jag köra vid varje pass. Ska se om jag kan filma den under veckan.

Hemmaläger dag1 2013 008

Riktigt bra pass som alltid när vi ses och jag längtar redan till morgondagens pass.

Åkte direkt in mot city för att äta lunch. Tog det lugnt och laddade för nästa pass. Det blev ett 55 minuters pass på PilatesScandinavia. Inget PTpass utan ett apparatuspass där alla kör sitt egna program i pilatesmaskinerna och Fredrik går runt och hjälper till. Fick till ett superbra pass.

Åkte sedan direkt till Täby för att möta upp maken för ett löppass. Det blev ett härligt löppass i Ensta på 45 minuter. Bara lugnt och fint. Såg till att hålla pulsen nere så att det inte skulle trigga min andning. Det blev ett bra babbelpass.

Hemmaläger dag1 2013 013  Hemmaläger dag1 2013 014

Givetvis lite stretch och mys i det fina höstvädret. <3

På vägen hem hade jag mitt företagspass, 30 minuter core innan jag åkte hem till familjen för lite middag.

Packade om och åkte med Tilde till fotbollsträningen. Där mötte finaste Erika och Ann upp för att hinna köra lite TRX vid fotbollsplanen. Sköna och jobbiga 30 minuter fick vi till.

Hemmaläger dag1 2013 016

Men hur underbart är inte det här? Bra att man har träningstokiga omkring sig som vill hänga på.

Maken hämtade Tilde på fotbollen och jag träffade värsta bästa löpargänget. Löpning med måndagsgänget is da shit! Superhärligt gäng och alltid en massa skratt. Ikväll fick de köra parintervaller, långa och korta och avslutningsvis tabata-intervaller med hopprep. Kul kväll!

Hemmaläger dag1 2013 019

Love them!! Fantastiskt roligt löpargäng! Vill du också utveckla din löpning så häng på.

Efter nästan 5 timmars träning idag kommer jag att somna riktigt gott!

Imorgon ringer klockan 05.00 för en nya rolig träningsdag. Tjoho!!