Trihealth 10 - pilates webb

Fotot taget av fantastiska Sussi.

Nu är det hög tid att ta tag i min pilatesträning igen. Vad passar inte bättre än att få en rejäl genomgång av min grymma pilatestränare FredrikPilatesScandinavia.

Bara att komma in i den underbara miljön på pilatesstudion gör mig lugn men också väldigt inspirerad. Allt är så genomtänkt.

Jag har tränat och utbildat mig för dem under många år. Älskar Elisabeth och Fredriks pilates. Så bra! Dessutom vet jag hur bra kroppen mår av att träna pilates. Det är en stor skillnad att träna i en stor grupp på ett gym eller gå i en studio där gruppen är väldigt liten. Mina kunder tränar oftast ensamma eller max tre personer i en grupp. Det ger så otroligt mycket mer.

Min styrka jobbar jag upp själv med hjälpa av crossfitpassen, coreklasserna, i min TRX eller när jag själv tränar i gymmet efter en klass. Så nu vill jag träna pilates ca 3 gånger per vecka för att få en kontinutet och att bygga upp kroppen ordentligt. Jag vill ha en stabil och superstark kärna.

Jag brukar alltid ta bilder eller filma när jag är på mina pilatespass för annars har jag glömt när jag kommer hem. Haha!! Med mina kunder gör jag precis likadant. Superbra!

Jag fick börja med att värma upp i en pilatesmaskin so heter Reformer. Fick först värma upp med några serier och sedan körde Fredrik skiten ur mig. Ursäkta språket men jag var helt slut. Fick ett galet pass idag och det var verkligen så kul.

Sista tredjedelen av passet gick Fredrik igenom några övningar som jag ska jobba med själv för att stärka upp mitt bäcken. En del övningar har jag gjort förut och några var nya.

Är ni lite nyfikna kan ni kika in på mitt lilla Youtube-klipp för att se hur det ser ut när jag gör mina nya övningar i en pilatesmaskin: http://youtu.be/WzsQkuHuNUg

Observera att detta är första omgången och jag behöver öva. Älskar utmaningar!

Är du intresserad av att träna pilates så är det bara att du hör av dig till mig. Du får jobba både på matta och i min pilatesmaskin. Många av mina kunder som bl a har haft långvariga ryggproblem har blivit helt bra i sina kroppar. Pilates är fantastiskt bra.

Så vad har jag mer hittat på under dess två dagar? Förutom alla mina klasser på Nordic Wellness på Lidingö (2 x rörlighetspass, 1 x funktionell styrka, 1 x spinning och 1 x core) så har jag haft företagspass (core), benpass i gymmet, haft min triathlonklubbs första spinningpass, simmat med maken (måste ju öva supermycket inför mina träningspass med Coach AK nästa vecka) och så har det också blivit lite löpintervaller med Ann. Puh! Inga dåliga två dagar, eller hur?!

Imorgon kommer jag att ha en magisk dag men jag ska hålla er lite nyfikna tills imorgon.

Nu ska jag tjuvstarta med mina nybakta bullar då det är Kanelbullens dag imorgon. Mums!