Dag 2 på Triathlonsförbundets ungdomsledarutbildning började med lite träning i friidrottshallen. Det är så galet inspirerande att vara här. Vill verkligen utnyttja tiden så mycket som möjligt!! Så jag stämde träff med två tjejer på kursen som går på triathlongymnasiet, Julia och Ida. Vi körde ett kort litet crossfitpass innan det var dags för frukost och start av utbildningsdagen.

Den supersnabba crossfitpasset vi körde var:

Djupa upphopp

Kålmask

Bergsklättraren

1/2 handstående

Omvända burpies

Hoppande utfall

C-crunhes

1 min på varje övning + 30 sek vila

x 2 varv

Snabbt och effektivt!! Givetvis kan du välja de övningar du själv tycker om!

Träning 1dec12 001  Träning 1dec12 002

Tack för härligt sällskap tjejer!!

Sedan blev det ombyte, frukost och start av en lång men väldigt inspirerande dag.

Pär Svennar jobbar här på Bosön och hade hand om oss mest hela dagen. Det blev fokus träningslära och mycket prat om rörlighet, vilket är otroligt viktigt. Skönt att höra någon med en sund inställning till barn och ungdomsidrott! Otroligt intressant förmiddag där jag genast började tänka hur jag skulle sätta igång med allt det här. Ska testa lite hemma på familjen tror jag...hehe...

Efter lunchen skulle vi jobba lite mer praktiskt nere i friidrottshallen. Kul att testa och gå igenom alla övningar praktiskt också. Vi fick klämma, känna och studera. Tiden går för fort bara!!! Skulle gärna haft en dag till!

Träning 1dec12 005

Jag älskar att jobba med rörlighet och pinnar. Så bra! Man kan verkligen få fantastiska resultat. Alla var angagerade och ville veta så mycket som möjligt.

 

 Här övar vi på att göra ett yttepytte litet utfallssteg där vi ska ha raka höfter, rak rygg och kraft i steget.

Här jobbar vi med en komplex övning där vi får in både goodmornings och benböj. Otroligt jobbigt övning. Du måste verkligen vara 100% där! Jag har dock mina armar lite för långt bak. När vi jobbar rörlighet ska armarna vara vid öronen och när vi jobbar styrka, alltså med stång, ska de vara som på filmen.

Testa dessa övningar. Be någon filma och kolla hur rörlig du är. Är det något som just du behöver förbättra?

Jag älskar att jobba med övningar som dessa. Jobbar du regelbundet med dem så kommer du också få bättre rörlighet men framför allt bli snabbare.

Efter middagen kom Ulrika från Triathlon Väst som tränat och tävlat triathlon sedan tonåren. Hon är triathlon! Otroligt trevlig och kunnig tjej med båda fötterna på jorden. Det gillas! Vi pratade om ledarskap och även löpträning. Ser verkligen fram eot morgondagen med henne då vi ska jobba mer praktiskt. Kuuuuul!!

Det är ett sånt härligt gäng här och jag trivs som fisken i vattnet! Hahaha!! Jag vet, jag är en träningsnörd! :)

Avslutade kvällen med mysprat allihopa. Jag passade på att köpa mitt lördagsgodis i kafeterian. Because I'm worth it!!

Nu ska jag ladda för att gå upp lite tidigare och hinna med ett litet crossfitpass innan frukosten. Fokus core. Hoppas att några vill hänga på! Ju fler desto roligare, eller hur?!

Hoppas att ni har haft en grym dag!!