Ett enkelt och snabbt pass du kan köra i sommar! Blandar både kondition och styrka i ditt pass. Självklart kan du byta ut övningarna till dina favoritövningar och/eller modifiera dem. När jag har kört detta passet har jag kört varje övning 10 reps alternativt 1 min och sprungit 400 m på varje sträcka. Varje block har jag kört 3 varv.

Enkelt, effektivt och så roligt!!

BLOCK 1:

IMG 7388  IMG 7399

DJUPA UPPHOPP - hoppa från en djup benböj och hoppa rakt upp. Kan du inte hoppa så gör vanliga benböj.

 

IMG 7418  IMG 7420

SNEDA UTFALL (nigning) - Stå på ett ben och kliv till sidan. Dra in svansen och känn att du få över vikten på foten till sidan. Gör en liten nigning. Kom tillbaka till mitten och byt fot. Altinera sida till sida.

 

IMG 7426

UTFALLSGÅNG - Ta ett kliv framåt höftbrett isär, dra in svansen och kom ner i ett utfallssteg med benen i 90 grader. Tänk på att trycka ut det främre knät lite lätt och spänn rumpan och magen, kliv fram med det bakre benet. Fortsätt framåt.

 

IMG 7511

LÖPNING - Ta en runda där du är, en backe eller varför inte en snabb promenad. 

Gör sedan detta totalt 3 varv. Är du nybörjare så starta med ett varv.

 

BLOCK 2:

IMG 7430  IMG 7432

VRIDÖVNING - Stå på händerna och fötterna med rumpan upp (nedåtgående hunden) och dra benet under dig till motsatt håll. Dippa höften i marken/mattan och lyft bröstet. Dra tillbaka benet och kom tillbaka till ursprungsläget. Kör varannan sida.

 

IMG 7434  IMG 7438

SPINDLAR - Stå som i övningen innan och skjut fram lite mer vikt på dina armar. Böj sedan både armar och ben så mycket du kan innan du kommer tillbaka till start igen.

 

IMG 7477  IMG 7484

BURPIES - Gör ett djupt upphopp och kliv/hoppa bak i armhävningsposition. Gör en armhävning (med eller utan knän) och kliv/hoppa in till startläget igen. Denna övning kan modifieras utan hopp eller mot ett träd/en vägg.

 

IMG 7511

LÖPNING - Ta en runda där du är, en backe eller varför inte en snabb promenad. 

Gör sedan detta totalt 3 varv. Är du nybörjare så starta med ett varv.

 

Tada!! Grymt jobbat! Detta kan göras precis överallt och perfekt under sommaren. Dra med en kompis eller någon i familjen och peppa varandra.

Blir det dåliga bilder när du skriver ut passet? Maila mig på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så skickar jag en PDF.

Fler pass kommer här på bloggen och håll utkik på min Instagram så kommer det mer inspiration under sommaren.

Lycka till!!