Då var vi redan inne på fjärde veckan och vi har ju verkligen en magisk sommar!

Denna veckan kör vi ett konditions- och styrkepass i ett.

IMG 1151

Körde tillsammans med mina pälsklingar ikväll.

Givetvis kan ni byta ut och välja egna styrkeövningar och/eller antalet repetitioner.

Lycka till!!


 

 

IMG 1113

LÖPNING - Ta en löpsträcka på ca 1 km eller kortare, alternativt ta en backe. Spring en vända och sedan kör du styrkeövningarna innan du gör allt om och om igen.

 

IMG 1128 IMG 1129 IMG 1132

VANDRANDE BENBÖJ - Stå i benböj, kliv ner med ett ben i taget så att båda knäna är i backen. Sedan upp igen. Variera mellan att gå ner med höger eller vänster ben i backen först. Gör 10 repetitioner.

 

IMG 1134 IMG 1135

IMG 1136 IMG 1137

SMAL ARMHÄVNING + STJÄRNAN - Stå i armhävningsposition med händerna ganska nära varandra och gör en smal armhävning där armarna går nära kroppen, tillbaka upp i armhävningspositionen och sedan över i sidoplankan. När du står stabilt i sidoplankan och spänner mage och rumpa så lyfter du benet rakt ut och armen rakt upp. Gör varannan sida och 10 repetitioner. Givetvis går denna utmärkt att göra på knä.

 

IMG 1138 IMG 1139

HUNDEN X 2 - Stå på alla fyra med rumpan upp i nedåtgående hunden och känn att magen strävar mot framsida lår. Sänk höften och lyft bröstet till uppåtgående hunden. Gör 10 repetitioner.

 

IMG 1141 IMG 1140

UTFALL - Stå höftbrett isär och ta ett kliv rakt bakåt, sänk kroppen rakt ner så att du stå med benen i 90 grader. Tänk på att dra in svansen, spänna magen och rumpan. Gör 10 repetitioner och byt sedan ben. Vill du göra den lite jobbigare så hoppar du från utfallspositionen till nästa.

 

IMG 1145 IMG 1146

CHINESISKA ARMHÄVNINGAR - Stå på alla fyra med rumpan upp och kom över med vikten på dina armar/händer. (Som om du skule stå på händer.) Böj på armarna och sträva huvudet mot marken. Gör 10 repetitioner.

 

Gör så många varv du vill på tid eller antal bestämda varv.

Lycka till!